Popă la volan, feri-te-ar Sfântu’!

M-am intors la ProMotor dupa trei ani in care nu am mai scris despre sufletul masinilor. Iata ce m-a facut sa revin:

WP_000544

Nu sunt misogin. Nu am nicio reacție de teamă, de neîncredere, de respingere fața de mașinile cârmuite de doamne și domnișoare prin trafic. Am însă mici îndoieli când vine vorba de alte purtătoare de rochii sau fuste la volan: fețele bisericești. Mi-e teamă de popi! Mă gândesc că și-au luat mult prea ușor permisul de conducere. Trebuie doar să fi întalnit la examen un polițist cu frica lui Dumnezeu și “Gata! Poftiți carnetul! Să conduceți cu atenție! Doamne ajută!”. Ați auzit vreodată de popi care să fi picat examenul la școala de șoferi? Nici eu! În schimb, am search-uit “preot accident” pe Google, iar primele două tiluri de presă găsite sunt: “Preotul care a provocat un accident în Constanța avea o alcolemie de 2,45 la mie în sange” și “Un preot și familia sa secerați intr-un accident produs de alt preot”. Astfel de cazuri sunt tot mai dese. Da, uneori se urcă beți la volan, dar să ciocnești doua-trei paharele de vin/rom/whisky liturgic între atatea nunți, botezuri și parastase face parte din job description. Cei care mă cunosc mai bine știu că paranoia mea poate atinge culmi nebanuite. Să mă tem eu oare cel mai și cel mai tare de un popă la volan? Nici vorba! Cel mai și cel mai tare mă tem de un popă la volanul unei mașini puternice, feri-m-ar Sfantu’!

popiiiiiiiiii

Examen la UNATC, secția regie, subiectul 1: Realizați un scurt scenariu de scurt metraj folosind urmatoarele elemente: viteză, un tanc de trei tone, un nene beat la volan, un înger păzitor care zace și el puțin pilit pe locul din dreapta și dumneavostră, în rolul victimei, pe trecerea de pietoni.

Tocmai am aflat, întâmplător, că una dintre limuzinele S Klasse, proaspăt sosite în România s-ar putea să fie cumpărată de o firmă la care acționar principal este o episcopie. Cumpărată cu ochiul dracului jos, cu sutane scoase din sutană. Ați înteles foarte bine! Dacă zvonul se confirmă, printre primii sau poate chiar PRIMII care vor conduce cea mai tare limuzină a momentului pe șoselele noastre, nu vor fi Țiriac, Patriciu, vreun politician urmărit de DNA sau vreun cămătar cu renume. Ci niște popi cu rang înalt sau…  șoferii lor cu rang de bodyguarzi. Dacă stau bine să mă gândesc, chiar nu văd o mașină mai potrivită pentru B.O.R. Se spune că noul S are tot ce-i trebuie ca sa te ducă singur acasă: accelerează, franează la stop sau la trecerile de pietoni, evită accidentele și se parchează singură. Ești practic 100% in grija Domnului, iar Dumnezeu în cazul ăsta este un neamț bătrân și atotștiutor. Dar de unde au ăstia atâția bani, te vei întreba. De la tine!

Articol publicat in septembrie 2013 in revista ProMotor.

This entry was posted in ProMotor - Articole de opinie. Bookmark the permalink.

3 Responses to Popă la volan, feri-te-ar Sfântu’!

  1. Pingback: Se pare ca primul S Klasse din Romania este cumparat de un popa - criserb.com

  2. SlayerSS says:

    Pai am auzit ca noile S Klasse sunt facute dupa planurile lui D-zeu, din a 8-a zi de odihna… Sf. Petru a fost crash test dummy…

    Like

  3. Flori says:

    stiu eu unul care a picat de cateva ori pana sa ia permisul…..dar nu era in sutana 🙂 cert e ca tot catastrofa este

    Like

Leave a Reply

